Update van de bestuurstafel 23-09-2024

Elke maand zal het bestuur jullie kort informeren over de laatste nieuwtjes van de bestuurstafel. Tijdens het ‘zomerreces’ was er geen bestuursvergadering, maar is wel voldoende gebeurd.


Financiën
Vanuit de financiën zijn er weinig bijzonderheden te melden. De inkomsten en uitgaven lopen volgens planning. Er is gesproken over de kosten die verband houden met de aankoop van de bus (oa inrichting) en de aanschaf van een nieuw rek op de ploegleidersauto.


Sponsoring en kleding
De sponsoring voor de periode 2025-2027 is rond en dat is feestelijk gevierd met alle sponsoren op het kantoor van Bestronics. De sponsor- en kledingcommissie is nu druk bezig met het ontwerp van de kleding, het maken van afspraken met leveranciers en samenstellen van de kledingpakketten.

Verder is er van gedachten gewisseld over de nieuwe bestickering van de ploegleidersauto en bus en de nieuwe borden op ons parcours.

De vorige vergadering is er gebrainstormd over een plan wat ingediend kan worden voor het coöperatief dividend wat de Rabobank beschikbaar stelt. Deze subsidie is inmiddels ontvangen, hiermee kunnen we onze fietsjes voor clinics en mindervaliden gaan onderhouden.


Evenementen
De voorbereidingen voor de Appelflappentocht zijn volop in de weer. Er is nog sprake van (veel) te weinig vrijwilligers op het moment van de vergadering, inmiddels zijn er veel aanmeldingen binnen gekomen.


Sportieve afdelingen
Het bestuur is bijgepraat over de ontwikkeling binnen de diverse sportieve afdelingen en het Brabant Development Team. Daarnaast is er een gesprek geweest met onze toerafdeling en hierover is het bestuur geïnformeerd. Ook wordt er van gedachten gewisseld hoe om te gaan met het verschil tussen toer/trainingsleden en NTFU/KNWU-lidmaatschap.


Vrijwilligers
Er wordt een vrijwilligersavond georganiseerd op 15 november, iedereen die zich op wat voor manier dan ook inzet voor de club is welkom.
Verder is er een vrijwilligersgroep geformeerd voor werkzaamheden op en rond onze accommodatie.


Clubhuis en parcours
Op 30 september is er een overleg met de gemeente over het beheer/onderhoud van het clubhuis en de wensen die er vanuit de vereniging leven. Een daarvan is een veilige toegang van de parkeerplaats naar het parcours en de overlast van vogelpoep.

Daarnaast is er op 16 september een overleg geweest met alle gebruikers van het sportpark om kennis te delen en te kijken waar we elkaar kunnen versterken of samen optrekken.

Ook wordt het bestuur bijgepraat over de werkzaamheden op het parcours en Dak van Netersel die recent zijn uitgevoerd of binnenkort worden uitgevoerd.

Tenslotte wordt er stil gestaan bij de situatie rondom de stichting Wielerparcours De Lemelvelden (WPL). De voorzitter onderhoud de contacten hiermee en gezamenlijk zal gesproken over de toekomst van WPL. Hier spelen meerdere factoren een rol, oa het juridisch eigendom (richting de gemeente) en het gewenste onderhoud aan de baan.


Hopelijk hebben we jullie op deze manier een klein beetje mee kunnen nemen in de ontwikkelingen aan de bestuurstafel. Als er vragen zijn kan er contact opgenomen worden met het verantwoordelijke bestuurslid.