Update van de bestuurstafel 21-10-2024
Elke maand zal het bestuur jullie kort informeren over de laatste nieuwtjes van de bestuurstafel.
Financiën
Vanuit de financiën zijn er weinig bijzonderheden te melden. De inkomsten en uitgaven lopen volgens planning. Richting het einde van het jaar zal er een rapportage opgemaakt
Sponsoring en kleding
Nu de sponsoring voor 2025-2027 rond is wordt er hard gewerkt aan:
– Kleding: het nieuwe ontwerp wordt nog voor een laatste check voorgelegd aan de sponsoren;
– Kleding: er komt een bestelsite waar leden, naast het basispakket, ook extra items kunnen aankopen;
– Auto/bus: er wordt een ontwerp gemaakt voor de bestickering, daarnaast heeft het bestuur ingestemd met de aanschaf van een nieuwe fietsenrek voor de auto (dit is nodig ivm de doorontwikkeling van fietsen en het feit dat ons rek ‘ouderwets’ was);
– Reclameuitingen: de reclameborden op het parcours worden veranderd, evenals de banners. Daarnaast heeft de hoofdsponsor Bestronics een ander logo wat doorgevoerd moet worden in alle uitingen.
Evenementen
– Er wordt tevreden terug gekeken op de Appelflappentocht van een dag eerder en ook op de inzet van de vrijwilligers. Zo’n 100 man/vrouw was actief tijdens het weekend!
– Er wordt een datum gepland voor het LJC en GP Bestronics mountainbiken. Dit is sterk afhankelijk van de (inter)nationale kalender. Standpunt van SWB is dat dit in hetzelfde weekend gehouden moet worden om zo de organisatiedruk te minimaliseren.Sportieve afdelingen
Jeugd:
– Er zijn enkele praktische vragen vanuit de jeugdcommissie gesteld. Het bestuur heeft hierop geantwoord en dit zal weer via de jeugdcommissie terug gecommuniceerd worden.
– De commissie wordt gevraagd het bestuur te adviseren tav de regel over hoeveel wedstrijden minimaal verreden dienen te worden. Momenteel worden er 2 varianten toegepast.
Nwl/jun:
– Er is een update gegeven over het Brabant Development Team.
18+:
– Er komt steeds meer vermenging tussen de toerleden en trainingsleden. Dit juichen we toe, echter zijn de ‘regels’ tav deze twee lidmaatschapsvormen verschillend. Voor 2025 willen we deze gelijktrekken, waarbij we trainingsleden niet meer KNWU maar NTFU-lid willen maken.
Algemeen:
– Er is gesproken over de bezetting van de functies van commissieleden en hoofdtrainers en de taakomschrijving. Binnen de commissies zal dit verder besproken worden.
– Er is een nieuwe licentiestructuur bij de KNWU (zie https://www.knwu.nl/dossier-wedstrijd-en-licentiestructuur-2025-plus). Het bestuur besluit dat alle drie varianten van de nieuwe structuur (basis/plus/premium) door ons geaccepteerd worden voor de basisvereiste van een wedstrijdlicentie.
– Er komt weer een schema voor het gebruik van de bus en ploegleidersauto waarop ingeschreven kan worden, bij dubbelingen wordt bij voorkeur in overleg (en anders via een stappenplan) bepaald waar deze ingezet gaan worden.
– Er is gesproken over het aspirant-lidmaatschap. Dit wordt niet als ‘klantvriendelijk’ ervaren en verzekeringstechnisch lijkt het geen noodzaak om lid te zijn. Daarom wordt ervoor gekozen om (ongeacht de categorie/discipline) maximaal 1 maand proeftrainen toe te staan waarna gekozen moet worden of met lid wordt.
– Proeftrainen kan enkel na aanmelding bij de hoofdtrainer of het betreffende bestuurslid.
– Ditzelfde geldt voor nieuwe leden. Indien een nieuw lid zich aanmeldt zal de ledenadministratie altijd checken of deze persoon bekend is bij de betreffende commissie.
– De huisregels worden op bovenstaande nog
Clubhuis en parcours
– In verband met de verkeersveiligheid, en in overleg met de gemeente, zal er een toegangspoort komen vanuit de parkeerplaats naar het parcours (nabij de groene container);
– Het duivenhok is bedoeld voor de opslag van onderhoudsmateriaal, paaltjes etc. De zeecontainer voor de materialen die betrekking hebben op de wedstrijddeelname (oa tenten, koelboxen) en materialen voor onze evenementen. Dit loopt de laatste tijd wat door elkaar.
– De dag voor de Appelflappentocht werd een verstopping in het riool geconstateerd, deze is verholpen door een externe partij.
– Doordat er buiten de evenementen om een beperkte drankomzet in de kantine is hebben we recent drank moeten afschrijven die over de datum was. Besloten wordt om buiten de evenementen om slechts een beperkte/basisvoorraad aan te houden om herhaling te voorkomen.
Diversen
– Er wordt een vrijwilligersavond georganiseerd op 15 november, iedereen die zich op wat voor manier dan ook inzet voor de club is welkom.
– De website is niet altijd meer accuraat wat betreft de informatie over de club, deze zal geupdate worden.
Hopelijk hebben we jullie op deze manier een klein beetje mee kunnen nemen in de ontwikkelingen aan de bestuurstafel. Als er vragen zijn kan er contact opgenomen worden met het verantwoordelijke bestuurslid.